Hej!!!
Jag kollar in här ofta men är ju superdålig på att skriva själv.
Vad trist att du fortfarande har ont Golden. Hoppas verkligen det går att råda bot på. Jättetråkigt om det sätter käppar i syskonhjulen.
Ja, vi har fått lite reviderat datum, 7 sept är det sagt nu. För min del slipper jag gärna gå över tiden den här gången. Har hemsk foglossning som sist men det upplevs tyngre nu när man har Philip att kånka på oxå. Jag är hemma med honom nu i juli och H jobbar, men han har varit tvungen att ta kortare dagar för att avlasta mig. Jätteskönt.
Den 6 aug är det inskolning på dagis iaf, tror Philip behöver det lika mycket som jag.
Han älskar att vara bland andra barn och blir lätt uttråkad här hemma med en långsamtgående mamma. Vi var på infoträff där för en tid sen och det de tipsade om var väl extra kläder, napp till middagsluren, och blöjor, vilket jag av nån anledning trodde förskolan höll med så det var ju tur att vi fick höra.
Sen har vi köpt en textilpenna för märkning av alla kläder, inget de sa nåt om men kan tänka mig att det uppskattas.
Annars rullar dagarna på i rasande takt. Philip säger några ord, mamma, pappa, bil, kaka (hrmmm), igen, där... Just nu kämpar vi lite med att han kan vara ganska hårdhänt och nypas och slå i ansiktet på oss (aldrig på någon annan tack och lov). Svårt att veta hur man ska tackla det. Min taktik har blivit att jag ser arg ut och säger AAAAJJJJ!!! högt, varpå han börjar storgråta och vill gå iväg. Vet inte om det är rätt sätt men han förstår ju iaf då att det inte är ok. Att bara säga nej och så får man inte göra har inte hjälpt. Tips någon? Tio gånger oftare får vi iaf kramar och pussar av honom så det känns ju skönt.
Hoppas det är toppen med er alla och att ni njuter av sommaren.
Just ja, det är en lillasyster som Philip ska få!
Stora kramar!