• Anonym (Glad)

BF september 2025

För oss som plussat och har BF i september 2025 😃 Själv är jag 4+0 idag och har plussat igen efter tidigt missfall förra cykeln (ingen mens emellan). Hur mår ni?! Jag mår illa av och till men i övrigt bra. Så tacksam att få inleda året med ett plus!

• Svar på tråden BF september 2025
  • ellifant14
    Princess27 skrev 2025-03-14 06:39:30 följande:
    Första ultraljud var igår, vecka 23. Bf 17/9
    Vad tror ni pojke eller flicka ni som kan nub teori 
    Jag gissar pojke men är verkligen ingen expert. 😊
  • Anonym (Bella)

Hej 😊
    Hoppar in här i tråden med.
    Har BF den 19/9 och var på första ultraljudet idag.
    Var så overkligt att få se att det faktiskt var ett barn där inne och inte bara fullt med mat 😅
    Fler som har gjort KUB?

//Bella

• Anonym (Bella)
    mammapappahund skrev 2025-03-12 19:04:10 följande:

Hej hej!
    Ny medlem här. 
    Jag plussade 20 januari och är nu i v 13 (12+4). Är min första graviditet och är så så så förväntansfull och nervös. Har Kub på måndag och kan inte bärga mig!

Grej,
    Är också ny här, tror vi har samma BF 19/9?Första barnet för oss med.
    Hade min KUB idag, var också nervös och förväntansfull, det var så kul att få se att det faktiskt är ett barn i magen.
    Lycka till på måndag, berätta hur det går sen! 😊
    //Bella
  • mammapappahund
    Anonym (Bella) skrev 2025-03-14 20:39:17 följande:
    Grej,
    Är också ny här, tror vi har samma BF 19/9?Första barnet för oss med.
    Hade min KUB idag, var också nervös och förväntansfull, det var så kul att få se att det faktiskt är ett barn i magen.
    Lycka till på måndag, berätta hur det går sen! 😊
    //Bella

Hej!
    ååh, ja det stämmer. Har också bf 19/9 (i alla fall hittills, haha). 
    Skönt att ni fått göra kub, längtar så så mycket till måndag som sagt. känns ju typ som att man bara går runt och mår dåligt med illamående utan att veta om man faktiskt är gravid, haha. Så ska bli så spännande att se lilla bebisen. 

tack!!

• Fasia

Gjorde första ultraljudet nu, en liten krabat som rörde sig för fullt och hjärtat slog! Hon berättade att man såg väldigt tydligt. är tydligen i vecka 12+0 och inte 13+4 som jag trodde vilket är jobbigt att behöva backa bak banden, men skönt att allt såg ut som det skulle. 

Får fortfarande gå på medicinerna men känner mig inte konstant illamående som förut. Nästa ultraljud är 29 april 🥰

• mammapappahund
    Fasia skrev 2025-03-16 17:55:39 följande:

Gjorde första ultraljudet nu, en liten krabat som rörde sig för fullt och hjärtat slog! Hon berättade att man såg väldigt tydligt. är tydligen i vecka 12+0 och inte 13+4 som jag trodde vilket är jobbigt att behöva backa bak banden, men skönt att allt såg ut som det skulle. 

Får fortfarande gå på medicinerna men känner mig inte konstant illamående som förut. Nästa ultraljud är 29 april 🥰

Skönt att alla gick bra! 

Är en annan lättnad nu när man vet att det faktiskt finns en levande bebis där inne. Hjärta

• sthlmkarlstad

v 15+4, bf 5/9 😊

Gjorde KUB och sedan NIPT då kuben visade hög risk för kromosomavvikelse. NIPT gav lugnande besked vilket såklart var superskönt. Vi gjorde kub bara för att få ultraljud, men i efterhand kan jag nästan ångra det. Det skapade väldigt mycket oro, och blir vi gravida igen kommer jag nog hoppa det faktiskt och gå direkt på NIPT som ger mer säkert svar direkt. Att få veta att man ska vänta två veckor på besked var rent ut sagt olidligt. 

Jaja! Nu väntar vi på nästa ultraljud i april. Jag upplevde magen större för några veckor sedan, men den måste bara ha varit väldigt svullen. Nu känns den mer ?normal? för vecka 16 förstagraviditet. Cravings är all möjlig konstig frukt, saltlakrits och syrlig filmjölk/grekisk yoghurt. 

• mammapappahund

Hur mår alla?☺️

Jag är nu i v 16 (15+0), blev framflyttad 4 dagar på Kub så har numer bf 23/9 ist för 19/9. Har fått ny tid för RUL den 24/4 och längtar så så mycket!

Mitt mående är fortfarande piss. Vissa dagar är bättre än andra men de flesta måltiderna kommer fortfarande upp. (har dessutom gått ner 2 kg från min startvikt, så hoppas på förbättring snart?)

• Anonym (AndrapG)

Hejsan!
    Jag har följt denna tråden sedan start och tänkte nu att jag hoppar in här då jag är väldigt ensam i hela denna resan till barn nummer 2. Än är det bara jag och sambon som vet att vi ska ha barn, galet med tanke på att jag är i vecka 16 (15+3)!!  Bf 22/9
    Planen är att berätta på påskafton för nära och kära.
    Här syns än ingen direkt mage som tur är! 
    Jag har haft en väldigt lätt graviditet utan några alls "symptom". 
    Hade även gärna gått med fb gruppen om nu denna tråden inte är så aktiv längre.. 

• sthlmkarlstad

Hur går det för er med spökveckorna? Jag är nu i vecka 18+3, har RUL på torsdag och försöker att inte flippa ur på att jag har så få symtom och inte känt fosterrörelser än (första barnet)

• Happylime
    sthlmkarlstad skrev 2025-04-08 19:39:50 följande:

Hur går det för er med spökveckorna? Jag är nu i vecka 18+3, har RUL på torsdag och försöker att inte flippa ur på att jag har så få symtom och inte känt fosterrörelser än (första barnet)

Jag har BF i augusti och har känt de första sparkarna idag i vecka 22! Har inte heller haft mycket symptom och försöker njuta av det nu i stället för att bli orolig ☺️ 
  • sthlmkarlstad
    Happylime skrev 2025-04-09 23:43:10 följande:
    Jag har BF i augusti och har känt de första sparkarna idag i vecka 22! Har inte heller haft mycket symptom och försöker njuta av det nu i stället för att bli orolig ☺️ 

Stort tack för detta! Vi hade RUL idag, 18+5. En frisk tjej därinne som sparkade och levde rövare utan att jag kände någonting. Har livmodern i framvägg så kommer väl dröja ett tag till, fick jag veta idag. 

Men jag vill verkligen passa på att skicka med till andra som oroar sig över spökveckor och symtom som "försvinner". Vissa morgnar har jag verkligen tyckt att magen är helt platt. Mitt illamående är helt borta (förutom när jag åker bil), brösten känns mindre (kan också vara för att jag vant mig) och har absolut inte känt någon som helst form av fosterrörelse. Nuppen för några veckor sedan visade ju också lite "för bred" nackspalt, men det var inte heller något att oroa sig för visade det sig. 

Nu ska jag bara njuta! 

• Mathilda88

Inga spökveckor här inte iallafall Kräks :) .. Kräks knappt men mår illa dagligen och mina mediciner hjälper inte längre. Urusel aptit. Men inte riktigt lika trött generellt längre iallafall. Mkt växtvärk i magen som blivit intensivare sista veckan (kollad hos BM utan ngt avvikande), utöver att magen poppat en hel del och det spänner redan. Samt får inte plats i kläderna så letar gravid-kläder - men jättesvårt att hitta ngt som är både snyggt och sitter bra. Plus att byxor har sällan fickor..

Är i vecka 19 (18+2) idag. Har RUL nästa vecka Hjärta Var hos BM för liten koll igår och fick då lyssna på hjärtljuden Hjärta Alltså så magiskt! Hjärta
  • sthlmkarlstad
    Mathilda88 skrev 2025-04-16 21:29:34 följande:
    Inga spökveckor här inte iallafall Kräks :) .. Kräks knappt men mår illa dagligen och mina mediciner hjälper inte längre. Urusel aptit. Men inte riktigt lika trött generellt längre iallafall. Mkt växtvärk i magen som blivit intensivare sista veckan (kollad hos BM utan ngt avvikande), utöver att magen poppat en hel del och det spänner redan. Samt får inte plats i kläderna så letar gravid-kläder - men jättesvårt att hitta ngt som är både snyggt och sitter bra. Plus att byxor har sällan fickor..

Är i vecka 19 (18+2) idag. Har RUL nästa vecka Hjärta Var hos BM för liten koll igår och fick då lyssna på hjärtljuden Hjärta Alltså så magiskt! Hjärta
    Jobbigt med illamående, men på ett sätt skönt att ha fortsatt symtom! Jag är 20+0 och lugnade mig betydligt efter RUL förra veckan. Igår kände jag för första gången antydan till fosterrörelser. Kände ett litet ?popp? i magen och sedan, efter typ en halvtimme med handen över magen på kvällen, en fladdrande känsla. Så himla mysigt! Även haft lite känningar idag. Moderkaka i framvägg och första barnet 😊
  • Anonym (2barnsmor)

Hej, hade modekakan på framvägg med första och kände först av sparkar i v.25 😅 samma med barn nr 2. 

Är ni i v.19 med barn nr 3 och har moderkakan på sidan så nu känner jag nog redan av hen där inne 🥰🥰 SÅ mysigt!
Svar på tråden BF september 2025