• Anonym (Barn nr 3)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Hejsan!
    Som rubriken-fler som har ägglossning nu i dagarna pch vill följas åt den här jobbiga perioden mellan ÄL och BIM?
    Hade varit kul!

• Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?
  • Maramba
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-19 13:54:59 följande:
    Implantationsdipp? 😁

Tempen ska ligga högt från ägglossning fram till 1-2 dygn innan mensen kommer då den rasar till låg temp. Enda undantaget från hög temp under lutealfasen är när ägget fäster fast i livmodern, implantation. Då kan det bli en tillfällig dipp i temperatur och i så fall ska den stiga igen dagen efter. 

Googlar man på svenska sidor står det att implantationen oftast sker ca 6-8 dagar efter ÄL. Läser man på amerikanska sidor står det oftast att det sker 8-10 dagar efter ÄL. Så jag vet inte vad man ska tro. Allt är väl möjligt så klart men frågan är vad som är vanligast. 

Sist jag blev gravid plussade jag 8 dagar efter ÄL så jag gissar att det ägget fäste ca 6-7 dagar efter ägglossning. 

• Murrkatt

Hejsan på er! Skulle behöva lite hjälp att tyda detta äL test. första gången jag tar ägglossningstest och vet inte vad jag ska lita på. På förpackningen och när man googlar står det att strecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollsträcket men samtidigt läser jag på vissa sidor att det ofta inte blir lika starkt/starkare än kontrolltestet. Är mitt test idag positivt eller negativt? 💕
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    Murrkatt skrev 2025-02-19 20:06:38 följande:
    Hejsan på er! Skulle behöva lite hjälp att tyda detta äL test. första gången jag tar ägglossningstest och vet inte vad jag ska lita på. På förpackningen och när man googlar står det att strecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollsträcket men samtidigt läser jag på vissa sidor att det ofta inte blir lika starkt/starkare än kontrolltestet. Är mitt test idag positivt eller negativt? 💕
    Jag köpte digitala ÄLtester för att slippa behöva tolka, rekommenderar att göra det. Clearblues digitala är tydliga.
  • Anonym (ÖnskarSladdis)

ÄL+7 idag. Känner mig inte stressad att testa (än) men vill att tiden ska rulla på så jag får veta hur det gått den här månaden.. 

Har BIM 25/2, så om fem dagar får jag antingen mens eller så gör jag ett test. 
    Vad jag läst mig till så fäster ägget runt dag 6-8 efter ÄL, har haft molvärk sedan dagen efter ÄL, igår högg det till lite i ena sidan av magen mot kvällen. Fortsatt molvärk idag, vita flytningar och blåsor i munnen.. men det kan ju bero på flera saker... 

• AngieF
    Murrkatt skrev 2025-02-19 20:06:38 följande:

Jag använder premom appen som räknar ut en rati mellan test och kontrollstrecket. så anger den låg/hög/peak. Tycker det är toppen! Så slipper en tolka själv 
  • Mattis94

Jag har följt tråden och läst typ 100 andra liknande trådar haha.. tog test idag ÄL+10 och visst är det är streck?! Så svårt att veta om det är ett spökstreck.. hoppas det fortsätter bli starkare, vi har försökt så länge nu. Vad tror ni?

• Anonym (Tredje)
    Mattis94 skrev 2025-02-23 11:24:25 följande:

Jag har följt tråden och läst typ 100 andra liknande trådar haha.. tog test idag ÄL+10 och visst är det är streck?! Så svårt att veta om det är ett spökstreck.. hoppas det fortsätter bli starkare, vi har försökt så länge nu. Vad tror ni?

Positivt grattis!
  • Mattis94
    Anonym (Tredje) skrev 2025-02-23 11:40:28 följande:
    Positivt grattis!
    Men åh tack!!!  vågar verkligen inte tro på den än Förvånad
  • Maramba
    Mattis94 skrev 2025-02-23 11:24:25 följande:

Ja det ser positivt ut! grattis! 😄
  • Mattis94
    Maramba skrev 2025-02-24 09:55:44 följande:
    Ja det ser positivt ut! grattis! 😄

Tack snälla du {#emotions_dlg.flower}

Jag får uppdatera hur det går framöver. Lite starkare test idag men är ju läskigt såhär tidigt. Håller tummarna för alla andra nu också, vore så kul om vi var fler som plussar!

• AngieF

Tror det är ägglossning här idag, ÄL testerna har sjunkit rejält och tempen dippade också lite. Borde se en temp ökning imorgon.
    Det blev en mens mellan senaste missfallet, hoppas verkligen att det blir något av denna cykel. Känner mig mer förhoppningsfull just nu än förra cykeln där tanken på ett plus var mer ångestfylld! Men nu börjar den långa väntan så det hinner väl kanske ändras haha
    Hur går det för er andra?Hjärta

• Syren93

Jag har haft rejält med ÄL flytningar i en vecka nu, provade med ÄL test, men fick ingen stegring på 5 dagar (sen tog resten slut 😂). Har dock aldrig lyckats på till ÄL test, så bekymrar mig inte så mycket hehe. Sista jag provade fick jag aldrig någon stegringen, men blev gravid, så ÄL hade jag ju .. 😁. 

Tror att min ÄL varit i alla fall! Så vi får väl se! Känner mig hoppfull!

• Syren93

Hej! Vet inte om någon hänger kvar här. Glad
    Men jag har i alla fall plussat (för tredje gången på tre månader)! Så hoppas verkligen att det är tredje gången gillt! 
    Tror jag fick en nidblödning dagen innan jag fick svagt svagt +! Mår rätt illa, framförallt på natten, och sover så dåligt! 
    Annars mår jag bra och känner mig hoppfull 

• Maramba
    Syren93 skrev 2025-03-15 12:22:59 följande:

Hej! Vet inte om någon hänger kvar här. Glad
    Men jag har i alla fall plussat (för tredje gången på tre månader)! Så hoppas verkligen att det är tredje gången gillt! 
    Tror jag fick en nidblödning dagen innan jag fick svagt svagt +! Mår rätt illa, framförallt på natten, och sover så dåligt! 
    Annars mår jag bra och känner mig hoppfull 

Wow stort grattis! Håller tummarna att det går vägen den här gången. lycka till!
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?