• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Elisand

Hej! Varit med i ganska många trådar nu.. Försök nummer 13 för första barnet ❤️ 

BIM-lista

Lovve123 - 1/9
    Elisand - 2/9

• Lovve123

Dag 4 på cykeln. Den här cykeln kör jag samma coctail av vitaminer som jag tog sist jag blev gravid och fick mitt första barb.
    Nu äter jag förutom folsyra och mitt val kvinna även: rosenrot, bidrottninggele och d-vitamin. Såhär gör jag: 2 rosenrot, 1 bidrottninggele och 1 d-vitamin fram till ägglossning. Sen tar jag bort rosenrot och BDG helt och fortsätter med 2 d-vitamin/dag resten av cykeln. Som sagt så blev jag gravid med detta sist. Vet inte varför jag inte gjort det den här vändan men tänkte att det skulle gå ändå... Nu får jag se om det ger resultat!

• Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-07 21:17:20 följande:

Hej! Varit med i ganska många trådar nu.. Försök nummer 13 för första barnet ❤️ 

BIM-lista

Lovve123 - 1/9
    Elisand - 2/9

Jaa känner igen ditt namn... ❤️ Hoppas hoppas att detta blir sista tråden du behöver vara med i gällande BIM!
  • Elisand

Jag hoppas samma för dig❤️ Det känns väldigt hopplöst vissa dagar och andra så känns det okej och som att det snart är vår tur! Idag är en deppig dag. 
    Jag vet att jag har en kort lutealfas (10 dagar) så jag har försökt googla lite på hur jag kan förlänga den naturligt men vet inte riktigt hur jag ska göra. Ska testa ta q10 och myo-inositol den här cykeln iaf för det återkommer på en massa sidor om fertilitet. Måste bara införskaffa det, så det får bli morgondagens shopping tror jag! Annars tar jag hittills folsyra och D-vitamin. 

Lovve123 skrev 2025-08-08 17:51:50 följande:
    Jaa känner igen ditt namn... ❤️ Hoppas hoppas att detta blir sista tråden du behöver vara med i gällande BIM!
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-08 18:13:15 följande:

Jag hoppas samma för dig❤️ Det känns väldigt hopplöst vissa dagar och andra så känns det okej och som att det snart är vår tur! Idag är en deppig dag. 
    Jag vet att jag har en kort lutealfas (10 dagar) så jag har försökt googla lite på hur jag kan förlänga den naturligt men vet inte riktigt hur jag ska göra. Ska testa ta q10 och myo-inositol den här cykeln iaf för det återkommer på en massa sidor om fertilitet. Måste bara införskaffa det, så det får bli morgondagens shopping tror jag! Annars tar jag hittills folsyra och D-vitamin. 

Fattar helt vad du menar. Sen plötsligt sitter man och är pepp inför ägglossning haha! 
    Köpte du något förresten?
    Jag har idag börjat med CB advanced ÄL test så nu är det en smiley jag inväntar 😊
  • Elisand

Ja, exakt!! Haha det bästa är verkligen att beskriva det som en karusell. Man slängs hit och dit känslomässigt! 

Japp, det blev q10+c-vitamin och inositol-pulver. Så får vi se om det kan boosta något😅 Fick hem ett paket från babyplan med äl-tester och grav-tester idag också så jag har tills det blir dags. Tempar och kör äl-tester och tycker det funkar bäst. Egentligen behöver jag nog inte äl-tester längre för jag har så många andra symtom men känns lite ?roligt? att få positiva tester mellan alla negativa hahah. 

Har du kört dom advanced förut? Hoppas det kommer en glad smiley i precis rätt tid så ni får till ett bra försök❤️

Lovve123 skrev 2025-08-10 18:47:24 följande:
    Fattar helt vad du menar. Sen plötsligt sitter man och är pepp inför ägglossning haha! 
    Köpte du något förresten?
    Jag har idag börjat med CB advanced ÄL test så nu är det en smiley jag inväntar 😊
  • Lovve123
    Elisand skrev 2025-08-10 22:02:33 följande:

Ja, exakt!! Haha det bästa är verkligen att beskriva det som en karusell. Man slängs hit och dit känslomässigt! 

Japp, det blev q10+c-vitamin och inositol-pulver. Så får vi se om det kan boosta något😅 Fick hem ett paket från babyplan med äl-tester och grav-tester idag också så jag har tills det blir dags. Tempar och kör äl-tester och tycker det funkar bäst. Egentligen behöver jag nog inte äl-tester längre för jag har så många andra symtom men känns lite ?roligt? att få positiva tester mellan alla negativa hahah. 

Har du kört dom advanced förut? Hoppas det kommer en glad smiley i precis rätt tid så ni får till ett bra försök❤️

Åh hoppas verkligen att det ger effekt för dig!
    Ja jag körde med advanced i maj månad och blev gravid som tyvärr slutade i missfall. Har inte kört med det sen dess så nu hoppas jag att det hjälper! Tempar inte men har väldigt tydliga äl-symtom men känner som du att det är kul att få positivt haha!❤️
  • Miniblomma

Hej hopp, då är jag här efter negativt test på bm, äl + 16 så inväntar bara mensen när som helst. Ska bara deppa fram tills dess, då det blir en ny cykel att fokusera på. Jag är på sjätte cykeln utan p-piller och vet att det egentligen inte är någon tid när det kommer till sådant här - särskilt inte i jämförelse med vad andra går och gått igenom, men ändå är det svårt att inte känna att tiden står helt still när man väntar på något gott. Håller tummarna för att det blir många plus denna månad!

• Lovve123
    Miniblomma skrev 2025-08-11 18:13:15 följande:

Hej hopp, då är jag här efter negativt test på bm, äl + 16 så inväntar bara mensen när som helst. Ska bara deppa fram tills dess, då det blir en ny cykel att fokusera på. Jag är på sjätte cykeln utan p-piller och vet att det egentligen inte är någon tid när det kommer till sådant här - särskilt inte i jämförelse med vad andra går och gått igenom, men ändå är det svårt att inte känna att tiden står helt still när man väntar på något gott. Håller tummarna för att det blir många plus denna månad!

Såklart är det inte lång tid jämfört med andra men varje cykel man får negativt på är tortyr! Så du har all rätt att känna som du gör! Hoppas det blir vår tur den här månaden ❤️❤️
  • Rumpetrollet

Hej!

Jag hoppar också in här. Fick vad jag i alla fall tror är mens igår. Cykeln verkar inte ha blivit helt normal för det gick bara en vecka från det jag tror var ägglossning till mens. Men kanske inte så konstigt att kroppen inte är helt i fas, är ju bara drygt 4 veckor sedan avbrytandet. Jag håller tummarna att det startar om och blir mer som vanligt igen den här rundan. Jag känner igen er andra här i tråden så ni känner säkert igen mig med. Har försökt med syskon till vårat barn i drygt 2 år och har en ofostrig graviditet/MA, ett till MA och ett avbrytande efter kromosomavvikelser i bagaget. Jag önskar oss alla styrka att orka fortsätta kämpa på i den här frustrerande tillvaron! 

Lovve123 - 1/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
  • Neksta

Hej! Hoppar in här från augusti-tråden då jag fick mens idag.  Detta blir försök nummer 2 att bli gravid med vårt första barn :)

Lovve123 - 1/9

Elisand - 2/9
    Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9
  • Anonym (Lily96)

Hej tjejer 👋🏻

Jag lägger till mig i Bim-listan. Har följt och hängt med i många trådar men inte varit lika aktiv på senaste. 

Försöker få till första barnet. Har PCO och fick i veckan veta att min pingisboll till cysta är en endometrioscysta, så nu har jag endometrios också. Vi har bokat tid för fertilitetsutredning i sep. Det positiva med endometrios är väl att man inte behöver spola så utredningen går lite fortare. Ja det är väl det enda positiva? Kommer antagligen bli IVF för vår del, men vi kämpar på på egen hand tills utredningen är klar. Ett steg i taget😊

Lovve123 - 1/9
    Lily96 - 1/9
    Elisand - 2/9

Rumpetrollet - 9/9
    Neksta - 11/9
Svar på tråden BIM september 2025