Cerclage?
Lillknas: det är vanligt att tappen förkortas lite de första veckorna efter ingreppet. Min tapp förkortades nog som mest 1,5 cm under fem sex veckor, från 39 mm, ner till 24 mm, för två veckor sen hade den växt till 32 mm, men när jag kollade den i söndags så var den nere på 24 mm igen.. men så länge som tappen är helt stängd så är det ingen fara.. bara fortsätt o vila... har hört att det är bra o ta det så lugnt man kan iaf tre fyra veckor så cerklaget verkligen sätter sig...
saradk: lite läskigt att du börjat o öppna dig innifrån, hoppas det stänger till sig igen.. när ska ni få beskedet om proverna?
vixan: efter senaste infektionen har jag druckit mkt limevatten o även sett till o dricka mkt o jag har ju inte haft problem, men har slarvat lite med limen nu så det har kanske ändå funkat.. har återgått till limevatten igen.. jag vet också det att jag drack väldigt dåligt i söndags, drack en hel del kaffe, men inte så mkt vatten så vet inte om det kunde ge utslag.. iofs har jag känt av lite obehag, så kanske har jag fått infektion igen.. får se om dom ringer, om jag har fått uvi igen så borde de ringa idag eller på torsdag. även om jag var på kontroll i söndags, så har jag ju en tid på torsdag också, funderar på om jag inte ska ta o kolla igen då.. har lite frågor till läkaren också som jag kunde passa på o fråga också.. så jag kommer nog inte o avboka, som jag tänkt först