• Therese6699

Tilles tråd

Det här är Tilles nya tråd. Eftersom dom valde att plocka bort den andra så hoppas jag att vi kan fortsätta här.

Tille har en ovanliga sjukdom som heter Epidermolysis Bullosa och han har dessvärre en dödlig variant "Herlitz". Tråden är till för dom som känner att dom vill ställa frågor om sjukdomen och som bara vill stötta oss med några värmande ord. Det betyder mer än vad ni tror.

Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:57:42:
    Tille has a rare illness that is called Epidermolysis Bullosa Herlitz lethal. This thread is for those how wants to write som caring message or want to ask something about his disease. Your words mean a lot for us. If you want to say some words to us or Tille. Please write here or write ut att till6699@yahoo.se.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-11 11:58:43:
    Mmm have to correct the mailadress.. tille6699@yahoo.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-12 16:09:48:
    Då insamlingar och länkar till insamlingar inte är tillåtna i forumet undanber vi oss från att ni nämner sådant i denna tråd. I gästböcker är detta okey, men inte i tråden. Kramar Therese

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 08:44:24:
    Nu har vår lillprins stilla somnat in. En kämpe som få med ögon så blå. Saknad av många.
    Kramar
    Mamma

• Svar på tråden Tilles tråd
  • Sömntutan

Lille Tilleman vad du kämpar. Vill skriva så mycket men finner inte längre några ord.
    Jag hoppas att dagen blir något så när smärtfri och att du får sussa gott!
    Kram Anna med familj

• Heli77
    Tille, ännu en dag har kommit och du finns fortfarande kvar med oss.
    Jag förundras så över dig och din livsglädje, men jag förstår också att det beror enbart på din kärleksfulla och trygga familj som du väljer att stanna kvar på jordelivet dag efter dag.
    De vårdar dig ömt med sina trygga händer och varma kärlek - vem skulle vilja släppa taget om sådana underbara människor?

Men Tille, du vet väl att dit du ska komma är full av kärlek, värme och ljus också.
    Där kommer all din smärta vara borta och du kommer att vara ombonad i änglars mjuka vingar.
    Det bästa är att du därifrån även kan vaka över och hälsa på din familj, så mycket som du bara vill. Du kommer fortfarande kunna vara delaktig i deras liv, precis som du är nu.

Men Tille...bara du kan säga när du är redo att vilja bege dig dit.
    Ingen kan bestämma det åt dig.
    Och så länge du väljer att stanna kvar i jordelivet, så vet du att du kan känna dig så trygg, så trygg hos din varma och kärleksfulla familj.

Vi är även många runt om på jorden som har våra blickar riktade mot dig och vakar över dig med vår fulla respekt och medkänsla.

• LillaMalin
    När jag dör är jag alls
    inte borta,
    fast min kropp blivit aska
    min vän.
    Genom allt som susar
    och sjunger,
    skall jag komma tillbaka
    igen.
    Genom fåglars kvitter i
    träden,
    Genom fjärilars fladdrande
    slag.
    Genom flingornas dans
    mot er ruta,
    skall jag ge er
    en hälsning var dag.
    Och när björksaven stiger
    om våren
    och ni känner en varmare vind,
    ska ni ana min själs
    odödlighet
    då jag dunlätt kysser
    er kind.
    Och då vet ni, jag är inte
    borta.
    Nej, mer nära än ni kan
    förstå
    Genom allt som susar
    och sjunger,
    skall min hälsning
    med kärlek er nå.
  • 2 barnsmamma

Vet inte vad jag ska skriva,blir så berörd av er kamp och lille Tilles..

Sänder i stället tusen åter tusen kramar till familjen och en fjäderlätt smekning på Tilles kind!

~Kraam från oss alla~

• Tanjasmamma

Har läst om Tille varje dag i ca 3 veckor nu men aldrig skrivit.
    Tänker på Tille hela tiden och pratar om honom med mina arbetskamrater och min dotter.
    Han är en riktig kämpe, men jag hoppas att han får ro snart.
    Tille-Lille - du har en stakt själ som du absoult ärvt av dina föräldrar, du kommer alltid att finnas i deras och våra tankar!

Många försiktiga snusningar på din underbara panna!
    Tanjasmamma

• qramiz

Hej igen
    Kan inte låte bli att gå in här, har just lunch på jobber men kan inte äta..känns jobbigt att se Tileman så lite och späd, samtidigt fasineras jag av hans styrka att orka.Han kommer att somna in när han känner att ni är riktigt redo...
    ...En liten sång bara:
    Sov nu lilla "Tille"(gubben) min sätt i munnen tummen din , len som siden är din kind lilla Tille min..

När man är liten och trött behöver man nån som stoppar om en och kramas lite gran för ibland är man rädd ,det känns ensamt och då är det skönt att få hålla nån i hand..
    Vílken underbar familj ni är.
    Tittar in senare igen....bara måste det / lilla jag

• Adde1

Hej
    Hur gör man för att sätta in pengar i EB fonden?
    Therese, jag har beställt Tilles bok, du nämde tidigare att det kommer än uppdaterad version i bokhandeln, vet du ungefär när den kommer ut?

Sover TIlle nu?, tänker på er//Andreas

• Cattis63

Solen skiner här i Sundsvall idag, den skiner på dig älskade lille Tille, vi tänker på dig goa lilla vännen.

Kramar från Catarina & Albin i Sundsvall

• Pärlan81
    Varma kramar till Tille och familjen idag igen!!! Tänker så på er!

Styrkekramar från mig med min familj
Svar på tråden Tilles tråd