• LLW

    IVF hösten 2019

    Hej!

    Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!


  • Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster

    Är det någon annan här som fått märkliga smärtor i magen vid ruvande? Det är inte som menssmärtor utan mer som att någon tar tag i mina äggstockar och vrider runt dem... Gör riktigt ont. 

    Jag är på rd3 idag (femte återföringen) och det har inte känts så denna gång än, förutom kanske en liten episod igår. Men under mitt första färskförsök fick jag så på rd3 och sen började jag blöda på rd4. Minns inte hur alla mina återföringar känts, men på min tredje (då jag fick en kemisk graviditet) så började de här smärtorna när gravtestet började bli negativt. Så det känns som att det innebär misslyckande och att kroppen vill blöda ut typ men inte kan pga lutinus... Är så rädd att få så den här gången också.


    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Ladythewinter

    Nu var testdagen förbi och mensen kom med stor kraft för ett par dagar sen. varit i kontakt med rmc och nu blir det lugnt i en månad tills nästa omgång. Då kommer jag få högre dos gonal-f och jag kommer få börja spruta på mensdag 2 ist för 3. Får hålla tummarna för att det går bättre nästa gång så jag får en juni bebis..

  • pixie78
    Ladythewinter skrev 2019-08-29 10:50:50 följande:

    Nu var testdagen förbi och mensen kom med stor kraft för ett par dagar sen. varit i kontakt med rmc och nu blir det lugnt i en månad tills nästa omgång. Då kommer jag få högre dos gonal-f och jag kommer få börja spruta på mensdag 2 ist för 3. Får hålla tummarna för att det går bättre nästa gång så jag får en juni bebis..


    Så himla tråkigt! Beklagar... Samma för mig, förutom att mensen inte kommit ännu. Bara stora feta minus hela tiden.. eller rättare sagt inte en endaste tillstymmelse till streck, inte ens idag på klinikens testdag. Trots att jag testade med testa tidigt-test. Tog du Lutinus? Var din mens sen eller kom den när den skulle? Jag har hört att Lutinus gör att mensen blir sen. 


    Jag ska ringa kliniken nu.. måste bara samla lite kraft först.. gissar att vi får göra ett nytt FET nu direkt nästa månad.. Så vill ju ha mens asap. Lycka till nästa gång till er!

  • zey

    Så då gick det inne denna gång, FET nr 1 misslyckat (men hade det på känn). Fick börja direkt för FET2, så började med letrozole idag. Ska också få ta lutinus samt trombyl denna cykel, så nu är det bara och vänta på ägglossningen.

    Har bestämt mig för att om det inte går denna gång heller ska jag vila en månad och sedan köra ett färsk försök..

    Håller tummarna för er alla som ruvar <3

  • pixie78
    zey skrev 2019-08-29 11:34:36 följande:

    Så då gick det inne denna gång, FET nr 1 misslyckat (men hade det på känn). Fick börja direkt för FET2, så började med letrozole idag. Ska också få ta lutinus samt trombyl denna cykel, så nu är det bara och vänta på ägglossningen.

    Har bestämt mig för att om det inte går denna gång heller ska jag vila en månad och sedan köra ett färsk försök..

    Håller tummarna för er alla som ruvar <3


    Tråkigt! Får jag fråga varför du får Trombyl? Jag ska också göra mitt tredje FET nästa månad... efter minus idag på testdagen. :( Fått Lutinus båda gångerna bara... 
  • Ladythewinter
    pixie78 skrev 2019-08-29 11:32:56 följande:

    Så himla tråkigt! Beklagar... Samma för mig, förutom att mensen inte kommit ännu. Bara stora feta minus hela tiden.. eller rättare sagt inte en endaste tillstymmelse till streck, inte ens idag på klinikens testdag. Trots att jag testade med testa tidigt-test. Tog du Lutinus? Var din mens sen eller kom den när den skulle? Jag har hört att Lutinus gör att mensen blir sen. 

    Jag ska ringa kliniken nu.. måste bara samla lite kraft först.. gissar att vi får göra ett nytt FET nu direkt nästa månad.. Så vill ju ha mens asap. Lycka till nästa gång till er!


    Usch så tråkigt med minus

    Man blir så ledsen varje gång man ser det..

    Ja jag använde lutinus. Hade bruna flytningar från när ni min mens skulle ha kommit ungefär. Men den satte inte igång fören efter jag slutat med lutinusen. Så jag visste tidigt att det inte hade tagit.

    Lycka till för er också.. håller tummarna super hårt..
  • zey
    pixie78 skrev 2019-08-29 12:03:52 följande:

    Tråkigt! Får jag fråga varför du får Trombyl? Jag ska också göra mitt tredje FET nästa månad... efter minus idag på testdagen. :( Fått Lutinus båda gångerna bara... 


    Får trombyl pågrund av att jag fick ett missfall i maj (första ivfn). Så läkaren jag har nu vill att jag äter det om jag blir gravid igen.

    Så segt och tråkigt med minus, vet precis hur det är... man vara väntar och väntar. Och så måste man vänta igen efter negativt besked, blir nästan tokig..
  • malinmalan
    mscoconut skrev 2019-08-29 07:54:45 följande:

    Hej igen alla!

    Har insättning imorgon, fick 10 ägg utplockade igår. Håll tummarna för att många blir bra! Sedan kommer jag också ruva :) Testdag 15 september. Koller hålla mig från att testa tidigt, verkar mest öka nojorna hos alla er här så lika bra att låta bli.

    Funderar på efterverkningar från uttaget. Hur ont hade ni och hur länge? Jag har lite problem att gå på toaletten, även nu dagen efter.


    Spännande! 10 ägg låter ju perfekt!

    Hade plock i tisdags och fick ut 6 ägg så inte så många.. Alla befruktade men 4 återstod idag på dag två. Fick tillbaka ett embryo idag och de andra tre skulle odlas vidare för ev. frys.
    Vi får testdag väldigt nära varandra också :) Jag fick dock fredag den 13:e så funderar på att ta dagen före eller efter ;)

    Hade ganska ont samma dag och även dagen efter plocket. Tyckt det varit obehagligt att bli för kissnödig också då det liksom tryckt på allt ömt där inne. Idag känns det mycket bättre men jag hade ju inte så mkt ägg heller..
  • Fifen
    pixie78 skrev 2019-08-29 12:03:52 följande:

    Tråkigt! Får jag fråga varför du får Trombyl? Jag ska också göra mitt tredje FET nästa månad... efter minus idag på testdagen. :( Fått Lutinus båda gångerna bara... 


    Jag äter också trombyl, vet inte om det är för att jag är transplanterad (har ätit det sedan operationen). Det var tyvärr inte min huvudläkare som gjorde insättningen utan en kollega till honom. Kollegan började fråga om jag börjat med Lutinus, men jag hade inte fått någon information om det innan, blev lite förvirring innan han insåg att jag gjorde insättningen i en naturlig cykel och då skulle jag inte ta några ytterligare mediciner. Men jag kände att jag var tvungen för att kolla med min huvudläkare. Han skickade tillbaka att jag skulle ta trombyl och folsyra om jag inte redan gjorde det.
Svar på tråden IVF hösten 2019